onsdag 28 november 2012

Teletubbies

Lilla gumman har fått blåsor på fötterna. Idag har hon inte kunnat gå. Men man kan se ljus i tunneln. Blåsorna på fötterna kommer visst sist (vad jag hört). Tror vi har en mycket bättre dag imorgon. Tror nästan att vi är friska då.
För att inte springa in i väggen kröp jag ner under täcket på dagen med barnen. Blev ett par timmar sömn. Kändes mycket bättre efteråt.
Ikväll har jag varit till skolan på Pilates. Helt okej. Men helt ärligt tycker jag nog att det här med Youtube i tv:n är snäppet bättre.
Barnen sover. Pappan är i bistallet och meckar med sin mopo. Tyst i huset.

Minea har någon "pippi" på Teletubbies. När hon vaknar på morgonen tar hon siktet på fjärrkontrollen. För den till mig och säger: tetapi tetapi tetapi. Det är Teletubbies som gäller. När jag hittade en sån figur på loppis måste jag ju bara köpa den. Men Minea tycker att den är skrämmande. Ryser till lite när hon tittar på den. Kanske vänjer hon sig. Var samma sak med djuren förr också. Hon tycke dom var lite äckliga. Hela flickan rös när någon hårig varelse kom nära.

Liam då igen. Han tycker väl att den är lite skojig.
Det var inte bara jag som fick "nygamla" skor i helgen. Köpte ett par Viking goretex vinterskor till Minea. Dom är som nya och passar perfekt. Sen fick hon också ett par nya gummistövlar. Dom också i nyskick. Vilka dock satt bättre på Liams fötter. Men kanske till våren. Med fammos stickasockor i. Gummistövlarna är av märket Tretorn och rätt så låga vilket passar Mineas muskulösa vader. 5 respektive 2 euron var vad skorna kostade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar