tisdag 27 november 2012

Aloe Gel

8:45 Sitter här med en kopp ljummet kaffe. Har redan slängt bort tre koppar (alltså innehållet) som kallnat. Vilken morgon. Och vilken natt. Ibland är det extra tungt det här med att vara mamma. Men stackars lilla Minea. Hon har det nog tufft nu. Munnen, halva ryggen, tjärten och benen täckt av svidande och kliande blåsor. Har legat och skrapat henne försiktigt på ryggen hela halva natten.

9:33 Nu blev min ljumma kopp med kaffe kallt. Det blev lite "spyas" igen. Vet inte varför Minea spyr. Trodde först att det berodde på att hon grät så kraftigt. Nu vet jag inte längre. Det var fjärde gången idag. Måste koka mera kaffe.

10:02 Plötsligt är hon hur pigg som helst. Sitter där bredvid storebror och tuggar i sig en skiva limpa. När jag tittar lite noggrannare ser jag att hon nu mest bara slickar bort smöret och slänger resten på golvet. Något får hon ju i alla fall i sig.
Smörjde för en stund sen in halva flickan i NatureCares Aloe Gel.  Tror bestämt att klådan gav med sig lite.
Bilden googlad


10:58 Det luktar spyor överallt. Undrar om jag inte har kvar lite i håret.
Mitt kaffe blev kallt igen. Belåtenheten varade inte länge. Får gå omkring med tösen i famnen. Tror jag får vänta med morgonkaffet tills barnen ätit lunch och lagt sig. Kurrar i magen.
Förutom spyor så har vi (med vi menar jag ju bokstavligen inte "vi", syftar nu på Minea) också kissat två gånger på golvet. Borde desinficera (var tvungen att kolla med google hur man stavar ordet) hela huset.

Famntrollet  vilar en stund från gråtandet. Snorat ner min tröja har hon också.
12:10 Nu skall jag försöka slänga ihop någon mat till ungarna med en sjukling på armen. Önska mig lycka till!

1 kommentar:

  1. Nämen stackarn :(. Inte visste jag att hon e så sjuk,kommer antagligen int då på besök ida. Adéla får klara sig utan kusinerna en tid till. De har ju int setts på snart en vecka! Värsta hjärtesorg :(

    SvaraRadera