onsdag 28 november 2012

I väntan på en ny dag

Efter 4 koppar starkt kaffe börjar jag sakta känna mig mänsklig igen. Det var en fruktansvärd natt igen. Trodde att den aldrig skulle ta slut. När tjejen sen bestämde sig för att det var morgon skulle natten mycket gärna fått fortsätta i all evighet. Slumrade till nu som då, för att några minuter senare trösta dottern igen. Förstår inte vad hon går på. Borde ju somna in i en djup dvala av ren utmattning. Men nej. När man slår ihop minuterna blev det ett par, kanske tre timmar sömn för min egen del inatt. När jag tittar in i spegeln får jag välkomna några nya vänner. Säg hej till fru finnar och mister rynkor. Skönhetssömn behöves. Eller kanske några skönhetsingrepp. Kunde samtidigt beställa nya donitsar med lite extra fyllning.

Kanske behöver man några svåra dagar och nätter för att kunna gläda sig åt vardagen.

2 kommentarer:

  1. Uschdå, hoppas det blir bättre där snart!! Hur klarar du av så lite sömn?! Jag blir som en zombie av tröttheten. Här fick vi idag 3-månadersvaccinet och såklart reagerade Robin på det och fick feber och har lite ont. Känns inte kul och inte vet jag nu om panadolen hjälpte så mycket...=/ -Tette-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir nog som en zombie jag också. En "ampper" en. Fräser till för minsta lilla. Men sov några timmar på dan och blev som en ny människa. Inget kul med vaccinerna. Liam har ocks reagerat varje gång och fått feber. Usch och fy för sjuka barn. Inte roligt. Man känner ju sig själv också så hjälplös när en stackars liten har ont. Hoppas han kryar på sig fort!

      Radera