söndag 18 november 2012

Coctail Party

För några veckor sedan fick jag ett kuvert på posten. I det vita kuvertet fanns en inbjudan. Det var två brudar som ställt till med Coctail Party. Bjöd med mig en väninna och anmälade oss till partyt. Vad kvällen skulle bestå av fick vi inte veta. Allt blev som en enda stor överaskning och roligt var det.
Vi var 20 tjejer totalt. Kvällen inleddes hos en av flickorna med välkomstdrink (ar), apetitretare och smycke försäljning. Det var hon som har webshoppen cocoshop som förevisade smyckerna. Efter ett par timmar hoppade vi in i taxin. Tog riktning norrut. När vi svängde höger strax innan centrum visste jag att Sköna Clara skulle vara följande program. För mig var det första gången jag besökte den lilla butiken. Massvis med fina kläder fanns där. Som tur inget som jag bara måste ha. Eller jo, visst fanns det sådant också men plånboken var och är inte tjock nog. Efter att vi hade shoppat loss körde taxin in mot centrum. Stannade utanför Calles. Det var privat tillställning i "Talli". Hela halva nedervåningen för oss själva. Härligt. Fick något smått och gott att äta. Från baren fick en och var beställa vad de ville ha. Efter 23.00 öppnades dörrarna för allmänheten. Ni skulle ha sett pojkarnas miner när de gick förbi oss till bardisken. 20 snygga tjejer uppiffade från topp till tå. Dom trodde visst att dom var i himelriket. Men det bjöd vi på. Klockan 3.00 hämtade taxin hem oss. Trött och helt totalt slut och sjuk i benen (klackarna på mina lånade skor var inte något jag är van med). Men kvällen var underbar och värt varenda blåsa på mina stackars fötter. Ett stort tack till brudarna som ställt till med festen. Tack också till alla andra som var med och gjorde kvällen full av skratt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar