torsdag 15 november 2012

Mitt nya liv

Från himmelskt till väckning 4.45. Morgonpigga har barnen alltid varit. Men att vakna 4.45 är inte okej. Försökte nog förgäves få dom att somna om. Men nej. Upp och hoppa. Klockan har inte hunnit bli sju och redan har jag gnälliga barn här. Väntar med spänning (fruktan) vad dagen för med sig.

(Blöjbytning, på med kläderna, mera att äta paus)

Från väckning till motion. Nu har jag börjat mitt aktiva liv (som varat tre dagar och möjligtvis håller i sig en vecka till, max två). Har varit så otroligt lat den senaste tiden. Inget självdiciplin. Bara godsaker. Fram tills nu har det varit fotboll. Dvs träningar eller turnering ca 1 gång per vecka. And that´s it. Nu är det är motion som gäller. Intervaller, muskelträning och kondition. Lite gott får man dock unna sig. Veckan "so far":

Måndag: Zumba på morgonen. Gym på kvällen.
Tisdag: Utomhusträning (medan barnen lekte eller åkte med i springkärran). Kondition+muskelträning
Onsdag: Simning 1km + vattenlöpning

Det var hela tre dagar av mitt nya liv.

Två morgonpigga typer. Här läses reklamblad. Letar efter en möjlig julkplapp från tomten. Såvida vi har några snälla ungar här den närmaste tiden. Kankse kommer han "Piiskan-paavo" istället.

2 kommentarer:

  1. Jag tänkte också börja ett nytt liv. Vattenjumppa på tisdagar och vattenlöpning+simning på söndagar. Bort med sockret och göra så mycket kroppsligt arbete på utsidan som magen tillåter. Allt med ganska bra resultat hittills! Bara det att panschisarna springer galant förbi mej i söndagsbasängen och det 'påtar' lite...

    SvaraRadera
  2. Det är inte farten som är viktigast utan taktiken. Du har garanterat effektivaste taktiken :) Bränner mest fett. Punkt. Å så har du ju en extra bula på framsidan som gör att det inte "glider" så bra, luftmotstånd men i vattnet :P

    SvaraRadera