torsdag 15 augusti 2013

Sovmorgon

Idag var det sovmorgon. Klockan hade hunnit bli 07:20 innan tjejen kom tassande med sin lilla Hello Kitty under armen. Vi hann bara gå ner och ställa oss till rätta under täcket i soffan när det hördes en massa buller och bång från övervåningen. Det var storebror som hade vaknat. Hans färd ner om mornarna är väldigt dramatiska.
Som belöning för att de inte väckte mig före 06:00 i morse kunde jag ta med dem till Touhutalo (dessutom har vi fått samlat ihop till en fribiljett). Där ute är väldigt ruskigt väder så jag har ingen lust alls att gå ut och leka med dem. Här inne blir det bara en massa bråk, sen är de också väldigt duktiga på att få det att se ut som om jag inte städat på veckor.
Har planerat att ungarna kommer att sova ett bra tag efter att de sprungit av sig vid Touhutalo. Under tiden skall jag sitta i syrummet och surra ihop några mössor.
Dagens dilemma är blöja eller inte blöja. Kanske blir vi tvungna att sätta på en blöja för andra besökares skull.
Potträningen går annars rätt okej. Om man bortser från dropparna som alltid hamnar i trosorna innan hon kommer på att det är pottan (wc-stolen) och inte blöjan som gäller. Hon klär till och med av sig byxorna, klättrar upp på toaletten, torkar rumpan och spolar. Helt själv. Inte illa skulle jag vilja påstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar