söndag 18 augusti 2013

Munktröja

Idag har jag hunnit sy ett som annat. Några beställningar blev klara, bara att postas. Något som jag blev väldigt nöjd med är Liams nya munktröja. Den blev ju hur snygg som helst. Har god lust att gå upp och väcka grabben och be honom prova den.
Mönstret är från Ottobres nyaste tidning. Storlek 110. Tror att den kan vara lite stor åt grabben ännu men han växer ju, å så får han ju använda den en längre tid (första fettfläcken finns väl på den redan imorgon). 

Tyget är JNY:s mörturkosa jersey med vita ränder. Till huvan och "armlapparna" använde jag grönt jersey med vita stjärnor. Kantningen runt huvan och ärmmudden är av grönt resårtyg.
Tror nog att det här var ett mönster som jag kommer att använda mig av flera gånger. Minea skall nog också få någon liknande tröja. Kunde till och med använda samma tyg, bara byta ut det gröna mot cerise (pink). 
Sydde fast en extra tygbit under lapparna på ärmen för att göra den stadigare. Funderade på att sy fast en ficka fram på tröjan. Men sen orkade jag inte. Kanske skulle det ha blivit för mycket? Jag vet inte. Kan prova med nästa tröja sen. Om jag orkar och har lust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar