torsdag 27 september 2012

Pessimist

Livet ler igen. Tog en liten powernap samtidigt som jag la grabben och sova. Det gjorde susen. Men tjejen hon sover lika bra nu som hon gjorde inatt. Skulle sitta uppe och sy nu när de sover. Men fick springa ner och gunga vagnen i ett. Fick ge mig. Sitter istället här och slösurfar och funderar vad vi ska äta när pappan kommer hem. Samma dilemma varje dag. Sen behövs jag nog nödvändigtvis till butiken idag. Kylskåpet gapar tomt. Mjölk går åt som bara den i det här huset. Cirka 4 liter om dan är vad jag och kidsen lapar i oss. Blir en hel massa kalorier. Borde kanske byta till fettfritt. Men det är ju inte alls lika gott. Starka (och stora) ben för oss. Skrev att livet ler. Men jag låter ju som en pessimist. Imorgon kan ni välkomna optimisten (skall vi hoppas).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar