torsdag 20 september 2012

Krasch bom bang

Min stackars telefon. All den viktig information den innehåller. Helt trasig. Skalet söndrigt. Själva displayn bara flimrar. Alla ner-laddade Appsen oåtkomliga. Kan ju inte spela betapet eller ligga och slö-surfa innan John Blund kommer. Katastrof! Den ringer fortfarande. Går att svara i den. Men det är allt. Ingen vidare smart-telefon längre. Och alla tusentals fotografier då. Å nej. Och alla videoklipp. Dubbel Å nej. Jag som nyss raderade det där programmet (kan inte komma på vad den hette) från datorn som synkroniserade med telefonen. Skickade ett "snyftbrev" till försäkringsbolaget (som jag för tillfället är vårdledig från). Får se om det blir att byta arbetsplats, eller försäkringsbolag (just kidding). När jag återgår till arbetslivet kommer jag att vara helt på "kaffe". Största ändringen sedan jag gick på mammaledigt är att Tapiola blivit Lähitapiola. Tapiola och Lokalförsäkring har slagit sig samman. Ingen aning om vad det innebär sådär konkret. Borde kanske ta reda på lite ett som annat. Men min hjärna är helt vårdledig. Bara en massa kokas, matas, blöjbytas, snor torkas, skrikas, skrattas och en massa annat. Sy-verkstan skall vi ju inte heller glömma. Så mången mamma som börjat sy. Vuxen poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar