söndag 8 september 2013

Byxor till den lilla

Så fort jag får tillfälle (och orkar) smiter jag iväg till sy rummet. Det är marknad nu inkommande lördag. Marknad vid Nedervetil brandstation. Välkomna allihopa! Jag syr upp mössor, pannband och dregglisar till marknaden. Men där emellan har jag också hunnit sy några beställningar och något smått till nykomlingen. 

Ett par byxor, visst är dom lite gosiga. Storlek 50. Svart jersey med vita moln till byxbenen, stjärtlappen sydde jag av cerise jersey med vita moln. Mudden i midjan och benen är av svart resår. För att pigga upp byxorna lite mera sydde jag rosa täcksöm med CoverPron. Sen blev det en body och en liten mössa. Av någon konstig anledning får jag bara inte in bilden på dem hit nu. Kommer sen någon gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar