tisdag 26 februari 2013

Strategiska måtten

Litet försenad med Mineas ett och ett halv års kontroll. Snart ett år och åtta månader är vad hon är. Men man kan ju inte minnas allting. Men för en vecka sen mindes jag äntligen beställa tid. Kom inte ihåg i morse när vi vaknade att vi skulle till rådgivningen. Först när telefonens påminnelse pep, 30 minuter före inbokad tid, kom jag ihåg. Det blev bråttom.
Inget konstigt med utvecklingen här inte. Något tidig med vissa saker. Lite rund om kinderna. Följer sin egen kurva och utvecklas i sin egen takt. Säger en massa ord. Ibland två ord efter varandra. Temperament som få. En liten drama queen. Sover oroligt om natten. Efter midnatt kommer hon traskande till mammas och pappas säng. Tre tiden ligger vi alla fyra och slåss om utrymmet. Dom minsta segrar. Jag placerar mig i fotändan.
Vikt 11,64 kg
Lägd 82,5 cm

Eftersom vi redan var påklädda och i farten tog vi en vända till stan. Bytte ut en DVD-spelare jag köpte förra veckan. Får se om den här nya fungerar  bättre. Körde omkring i butiken med två bil-kärror. Väldigt svår-styrda. Kan inte första varför dom inte kan ha en bil-kärra som rymmer två ungar. Stadsbesöken idag gick relativt smärtfritt. Inga vredesutbrott. Nu har barnen somnat och jag skall förflytta mig till sy-rummet. Hemma sysslorna måste vänta ett tag till.

Solen skiner. Snön smälter och droppar ner från taket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar