måndag 3 december 2012

Uppdatering

Värt att publiceras (or not).

20 minusgrader men ingen snö (kanske 50mm, vilket inte räknas). Totalt bortkastade minusgrader.

Min lilla rosa dator håller på att gå ner i graven. Inget nöje att surfa på den. Blir bara fruktansvärt irriterad och kunde slänga in den i väggen. Måste komma ihåg att flytta över alla bilder någonstans (orkar inte nu). Borde också framkalla några fotoböcker, väldigt tidskrävande (har ingen lust).

Friska barn i huset. Prickarna har torkat. Energin är tillbaka (barnens, inte min). Minea är sitt lilla vanliga (hur vanlig den lilla trollen nu kan bli) jag igen.

Minea talar mer och mer för varje dag. Ordet tala är kanske överdrivet, men nya ord kommer på löpande band. Mest använda ordet för tillfället är: NEJ. Orden hon säger är för mig helt glasklara. För en utomstående kunde det kanske vara aningen svårare att förstå.

Igår kväll flyttade Mineas säng in i Liams sovrum. Det var första natten dom sov tillsammans, utan föräldrar. I och för sig var klockan 00:05 när Liam kom tassande. I princip var det ju då första natten Minea sov helt ensam. Strax före sex hörde jag tjejen komma tassande. En liten stund hade hon ro att gosa innan det var full fart igen.

Fortfarande orkar jag motionera. Igår tog jag första löprundan på väldigt länge (i 17 minusgrader). Väl hemkommen var varenda liten hårstrå i ansiktet täckt med is. Kunde då konstatera att hela ansiktet är fullt av små fjun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar