fredag 18 maj 2012

Vilken hockeykväll

Ja jävlar anamma. Vilken tur jag inte sket på mig. FIN-USA vilken rysare. Fenomenalt. Jesse Joensuu kvällens hjälte. Med 11 minuter kvar av matchen hade jag redan slängt in handduken. Men det blev ju olidligt spännande. Liam fick hurra tillsamman med mig som en annan galning. Och när 9 sekunder återstod var det dags för hysteri. Jag och grabben stod och skuttade i soffan. Mitt hjärta gick i tusen. Sådan fart på pumpen. Och Sverige matchen då. Gick och lade mig efter första halvleken. Följde med matchens gång på Aftonbladet. Försökte sova, men det gick inte. Gav upp. Steg upp för att kolla sista perioden. Och vad händer. Tre kronor ryckte upp sig lite efter att Zetterberg reducerat. Ericsson kvitterade 45 sekunder in i sista perioden. Men det gick inte vägen. Vilket fiasko. 29 sekunder återstår och Tjeckien får till en fullträff. Sverige ute ur spelet. Med så många bra namn i laget och mästerskapets kanske bästa lag till pappers. Men det hjälpte inte. Tjeckien sänkte Sverige. Nästa match blir på lördag. Mot jättarna från öst. Måste få något lugnande inför matchen. Kanske ett glas rött.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar