torsdag 31 maj 2012

Tyger

Kunde inte motstå frestelsen. Beställde hem en hel massa nya tyger. En försenad födelsedagspresent till mig själv. Pappan undrar säkert om jag gjort slut på all den tyg jag har. Men nej. Vill ju bara ha mera. Laddar liksom upp för sämre tider. Skulle ha en hel del beställningar att sy. Men mina barn är inte så bra på det här med att tajma eftermiddagsluren. När grabben håller på att somna vaknar tösen. Nu sitter jag här i lekrummet medan tjejen donar på. Men snart måste jag ju ändå ha lite tid att sy ibland. Pappan har två dagar kvar att jobba, sen blir det 10 veckors semester. 10 (tio) veckor. Inte dåligt det hör ni. Pappamånaden (sex veckor) och sin egen semester. Känns som om jag också kommer att ha 10 veckors semester. Så mycket lättare när man är två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar