tisdag 29 maj 2012

Harhjärtad

Jag är inte så värst "harhjärtad". Men det finns några kryp jag inte gillar. Som getingen t.ex. När den kommer surrande runt mig eller mina barn blir jag smått hysterisk inombords. Helst av allt skulle jag springa långt bort och fort som f*n. Sen har vi ormen. I år har vi ännu inte sett några. Men väntar bara att den skall komma slingrande här tvärs över vår gårdsplan (ormen, en av några nackdelar att bo här långt ute på härliga landet). Sist, och också minst. Fästingen. Som ser ut att finnas rekordmånga av i år. Nej nu glömde jag ju älgflugan. Den är ju bara så obehaglig (lägger ägg under huden och sånt). Till de större varelserna här ute i naturen som jag inte riktigt diggar hör björnen. Dom lär också lufsa omkring här i skogarna. Visst är det härligt med sommar. Men några arter kunde förflytta sig till andra breddgrader, eller begå kollektivt självmord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar