lördag 5 maj 2012

Ögoninflammationen har nått fram till mamman

Somnade någon gång i slutet av första perioden. Kikade upp lite strax innan Finland gjorde mål. Fick ur mig ett lamt "JEJJ". Sen somnade jag igen. Ett helt år har man väntat på att Ishockey VM skall börja. Och vad gör man då? Man sover. Otroligt. Vet inte riktigt när jag har förflyttat mig till sängen. När jag vaknade (av en tjej som diskuterade högljutt) fick jag inte upp ögonen. Totalt igen klistrade. Tur är ju att vi har medicin här hemma då alla andra redan haft ögoninflammation. Men att droppa själv var ju inte det lättaste. Ifall mommo dyker upp skall jag be om en hjälpande "dropp" hand. Efter att ha vaknat med stegring har temperaturen nu sjunkit till det normala reptilvärmen på 34,8 grader Celsius. Cold hearted. Kroppsvärmen har kört lite "berg och dalbana" här nu i flera dagar.
Idag bestod Mineas morgonmål av naturell yoghurt, kiwi och lite fruktpuré.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar