söndag 11 januari 2015

Body i ekologisk jersey

Body till minstingen, som växer så det knakar. Vår lilla bebis har blivit fem månader. Storlek 68 sitter lite väl tajt. Kollade i babylådan som nu är full av kläder i kommande storlekar. Konstaterade att det finns väldigt få bodyn i storlek 74. Igår tillverkades därför den här gosiga bodyn i min lilla "syverkstad". Tyget är från Nosh.
 Nu med facit i handen (tre gånger småbarnsförälder) vet jag att knapparna på axeln inte är något för "karahänder". För att tjejen inte skall behöva sitta med urringning hela tiden sydde jag halsöppningen som en omlott.
Det är lite över tre år sedan jag sydde min första body. Och visst går det mycket lättare nu, nästan som på Strömsö. Övning ger färdighet. Klicka på den här länken för att förflytta dig tillbaka i tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar