torsdag 16 maj 2013

Vaxa vaxa vaxa

Okej, måste säga att jag inte år någon "guru" på det här med att vaxa. Men övning ger färdighet. Och så  kanske man inte skall ge sig in i processen med två ungar runtomkring sig. Nästa gång skall jag värma upp vaxet när jag är ensam hemma (kan ju fråga sig när det är). Eller när de sover. På dan går det ju inte, då är det ändå någon som vaknar upp mitt i behandlingen. Men kanske jag orkar nån kväll när de lagt sig.
Vad gjorde jag för fel då? Jo, för det första hade jag inte värmt vaxet tillräckligt länge. Visserligen stod det i bruksanvisningen att man först skulle stryka ut vaxet på en bit papper för att försäkra sig om att vaxet är tillräckligt varmt. Men det tyckte jag inte var nödvändigt. Vilket det nog hade varit.
Sen sprang jag fram och tillbaka för att underhålla kidsen medan vaxet stelnade innan jag ens fått på en sån där lapp som man sedan snabbt som attans skall rycka bort håret med.
Gjorde det ont? Jepp.

Återkommer med vax-saken när jag utvecklat mina kunskaper inom ämnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar