tisdag 7 maj 2013

Gräsänka

Nu ser det ut att vara väldigt varmt där ute. Inte blåser det heller så förfärligt. Får se om vi kommer oss ut innan det dyker upp allt för många moln. Grabben han sov till 09:20 idag (vilket kanske inte är så konstigt eftersom han satt upp och tittade på hockey med mig och väninnan). Eller då väckte jag honom. Han skulle säkert ha sovit ett bra tag till om han själv fått välja. Tjejen hon var som vanligt pigg redan strax efter 06:00. Med andra ord gynnar inte grabbens sovmornar mig det minsta lilla.
Pappan är på arbetsresa till Turkiet. Vilket betyder att barnen får sova med mig i stora sängen. Där har det varit liv och rörelse i natt. Har fått byta plats i sängen med jämna mellanrum. Vet inte om barnen avsiktligt försöker få mig att ramla i golvet. Visst är det mysigt att ha dem nära. Men inte allt för nära. När man knappt vågar andas eller röra på lilltån utan att någon vaknar.

Datorn kraschade. Startade om och funkar igen.

Det där jag skrev här tidigare, att det inte blåser, tar jag tillbaka. Värsta stormen där ute igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar