lördag 4 augusti 2012

Linda-Maries bikinibild på facebook


Lillebror tog en sista stranbild på henne i det vackra sommarljuset. På vägen hem laddade hon upp bilden på facebook med kommentaren "Jaja, kan alla med platta magar lägga upp sina strandbilder, så kan jag också det!". Nu har bilden fått 81 926 likes.

För Linda-Marie har badsäsongen, som också för många andra, varit ångestframkallande. På sin blogg  skriver hon: ”Jag har hatat min kropp till förbannelse. Jag har gråtit över den, slagit på den, tagit bilder på min mage och velat kräkas. Jag har mobbats för den sen jag var sex år.” Och visst föll hon, efter hatiska kommentarer och hån, för idealet och provade en massa olika bantningsmetoder – allt för att till sist komma fram till att hennes kropp duger precis som den är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar