onsdag 15 augusti 2012

Leveransklara mössor

Efter en hel del trubbel med symaskinerna fick jag sist och slutligen några beställningar klart. En maskin bara hoppar över stygn. Vet inte varför. Kanske den borde gå i pension. I den andra maskinen fastnade synålen. Den liksom bara satt fast. Fattar inte hur. Fick kalla upp pappan med skruvmejsel. Skruvade upp typ halva maskinen (helt säkert, i alla fall delen där undertråden sitter). Konstigt nog så fick vi ihop den igen. Och den funkar. Som ny. För en gångs skull kom jag också ihåg att fota. Kan inte förstå hur det kan vara så svårt att komma ihåg. Idag vet jag lite, fattar inget och kan inget förstå.
Huvudbonader
Huvudbonader i glada färger. Hösten är snart här. Men idag fick vi ännu njuta av sommaren. Tog en sväng till stranden med barnen medan pappan hämtade hem en ny säng åt tjejen från stan. Tjejen tog fart mot vattnet och dök huvudet före. Efter den iskalla chocken tog hon det lite lugnare. Grabben doppade rumpan. Jag vågade mig inte i. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar