söndag 5 augusti 2012

Dregglisar

Nu har jag fått sytt ihop en hel hög med dregglisar. I och för sig är det inte så mycket att sy på en dregglis. Det besvärliga är att nåla. Har fuskat några gånger med nålandet för att spara tid. Varje gång har jag fått sy en ny. Den "onålade" dregglisen blir helt sned och vind. Det övre och undre tyget är så olik stora, därför är det bara så att jag måste nåla ihop dem förs. Tydligen heter det inte att nåla heller. Kommer ett rött streck under ordet "nåla" varje gång jag skriver ner det. Sen skall ju "knäppar-knapparna" fästas. Gubben min köpte för en tid sen en knip-tång till mitt lilla sömmeri. Tyckte att det såg för besvärligt ut när jag på alla sätt och vis försökte få fast knapparna. Knip-tången gör saken betydligt lättare, men lite jobbigt är det nog i alla fall. Här kan ni beskåda de klara dregglisarna.
De flesta av dessa är redan sålda. Men några skall jag sätta upp på Huutonetti. Skall också försöka att i fortsättningen ha några mössor och dregglisar på huutonetti. Leveransklara produkter för den som inte orkar vänta eller för den som inte kan bestämma sig för vilket tyg man vill ha. Dessutom så slipper man ju skicka mejl till madeby_muffin@hotmail.com för att göra en beställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar