torsdag 2 augusti 2012

Leveransklara mössor

Hemma igen efter några dagars vila hos barnens fammo och faffa. Symaksinen har gått het ikväll. Hösten närmar sig och snart är det dags att dra på sig en Muffin pipo.
Här har vi några leveransklara mössor.
Färgglada mössor till höstens mörker
Och för den som vill beställa något varmt till huvudet (eller något annat) är det bara att skicka mejl till:: madeby_muffin@hotmail.com

Godnatt gott folk!
Nu skall jag hoppa i säng och fortsätta att surfa på telefonen. Jag och "smartfone" går inte ihop.

7 kommentarer:

  1. Du syr så oerhört fint! Och tygerna gillar jag verkligen! Lagar du för vuxenmodeller också ;) Jag har faktiskt tänkt att jag ska beställa av dig till hösten när lilli är född. Men jag vill först vänta och se att allt faktiskt går bra... Syr du riktigt små modeller av dessa mössor också? Vad ska det annars vara för storlek för en nyfödd? *helt out* //Tette :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tette :)
      Nog syr jag vuxenmodeller också :) Ganska pop med "ruttupipo" hos mammorna. Åt nyfödda brukar jag sy efter ett mönster som är från 0-6mån. Typ utan sömnmån ifall barnet är riktigt nyfött och sen med sömnmån om den hunnit bli några månader. Tyget töjer ju rätt så bra. Tror att våra barns huvudomkrets var cirka 36cm när dom föddes, men det lilla huvudet växer ju rätt så fort. När är det som ni har bf? Hoppas allt går bra! Kram på dej!

      Radera
  2. Ahaa, kanske jag sen beställer en liite större mössa än absolut minsta modellen. Men 0-6 mån låter bra. Vi har bf 2.9. Gulp...;P

    SvaraRadera
  3. Mä haluaisin tommosen neliömallisen mustan tähtipipon, onko mahdollista ja mitä maksaisi? Ja saisko talveksi sopivan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Moi!
      Talvipipot naruilla maksaa 12€ (postitus 2€). Musta jersey kangas valkoiset tähdet on valitettavasti loppu. Mutta just talvipipon voi hyvin tehdä myös velourista jos haluasit semmosen?

      Radera
    2. Onko tuota velouria sitten mustaa valkosilla tähdillä? :)

      Radera