torsdag 12 juli 2012

1 års kalas

Igår firade vi vår baby, som plötsligt inte är någon baby längre (vart har tiden tagit vägen?). Påbörjade "bakandet" dagen innan, spelade match med Myran 2 mot FC YPA på kvällen (förlust med två mål, och min egen prestation var helt från pipan), fortsatte sen att "baka". Jag är inte det minsta lilla intresserad av att baka. Det är ju barnkalas. Varför inte slänga några påsar chips och popcorn på bordet, glass i en skål och kanske någon korv att starta med. Men nu blev det då en massa bakande åt föräldrarna igen, visst är det roligt att bjuda på en massa, bara man slapp baka. Bakade hela dagen igår (kalaset var på kvällen). Usch. Trevligt med gäster det är det. Det är bara det där att baka som jag inte gillar (har ni förstått nu att jag inte gillar att baka). Inte gillar jag heller att man skall städa strax innan kalaset. Sen ser det ju ut som en katastrof här igen efter kalaset. Som tur var skötte pappan städanden medan jag fixade i köket.
Storebror fick äran att blåsa ljuset (blev ju inget 3-års kalas pga allt sjukande)

1 åringen med sin splitternya bil
Skönt att kalaset är över. Något att äta åt var och en hade jag väl åstadkommit. Huset är också rent och fint igen (tackar pappan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar