onsdag 7 mars 2012

Valla skidor

Har konstaterat de senaste gångerna (eller alla gånger) jag ställt mig på mina skidor och tagit en tur att dom inte är som dom borde vara. Inget glid. Inget fäste. Får jobba utav bara den med armarna för att sakta röra mig framåt. Stakar på till och med i nerförsbacken. I uppförsbacken slirar jag neråt om jag inte tar en ordentlig "V" stil och i princip springer upp med breda ben. Någon kunde vall mina skidor. Kollade in ett youtube clip. Verkade ju inte så svårt. Men borde ju ha en massa grejer. Har nån "pikapito" och "speed gel" som jag använt. Men dom funkar ju inte så bra (så har jag nu aldrig orkat vänta den tid det står på burken att man skall vänta tills smörjan stelnat, inte har jag polerat någon skida heller) . Eller kanske det bara skall vara förbaskat tungt att skida. Vad vet jag? Men vill inte tro det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar