måndag 4 mars 2013

Vad händer här?

Ja, vad är det som händer här då? Är gräsänka denna vecka. Pappan har rest iväg till Indien på arbetsresa. Enligt foreca är där 40 grader varmt. Sen sjunker temperaturen ner till 30 grader nattetid. Svettigt värre. Men tänk vad skönt det skulle vara med lite värme och sol. D-vitamin åt kroppen. Det skulle behövas. Grabben räknar ner från 10. Det är antal gånger han skall sova innan pappan kommer hem. Han är på nio nu.

På söndagen skidas årets Seljeslopp. Kommer att skida 40 km. Har ännu inte bestämt mig om det blir tävlings eller motionsklassen. Det är väl ingen skillnad egentligen eftersom bägge startar samtidigt. Med tid skall jag i alla fall skida. Om inte annat så för att sporra mig själv till att prestera mitt bästa. Förbereder mig mentalt. Kommer att tanka lite extra med kolhydrater under veckan. Ikväll kör jag ett muskelpass och imorgon blir det ett skidåkningspass i högt tempo (ifall jag får tag på någon barnpiga). Sen blir det vila några dagar. På fredagen eller lördagen ett lugnt pass i spåret igen för att väcka musklerna till liv. Visst låter jag som ett proffs :)

Nu somnade grabben. Smyger iväg upp till sy-rummet. Hoppas barnen sover länge. Avslutar inlägget med några bilder till pappan.


2 kommentarer:

  1. Vilken fräsig t-pajtå Liam har! Har du sytt själv? Jag är helt såld på kleinbussar och en sån pajtå skulle jag gärna ha själv! :)

    SvaraRadera
  2. Sko ja hitt tokode tyg skujag no hamster :) Men he er me&i. Så kan va svårt ti få tag på samaleis tyg. Ho har du e annos. Får man byri koma å häls på snart?

    SvaraRadera