torsdag 26 april 2012

Vad har du gjort idag

Vad en morsa gör hemma om dagarna. Idag är en dag som jag kunde låta bli att göra någonting alls.

Natten var inte så värst mysig. Barnen somnade sent. Tänkte att nå nu. Nu sover dom länge och väl. När jag gick och la mig strax före tolv vakna vår söta lilla dotter. Hon gallskrek. Ville inte äta heller. Bara skrek. Suck. Gick runt omkring och tassade med tjejen i famnen. Hon somnade om. Men genast jag försökte sätta ner henne eller själv sitta ner lade hon igång igen. Ingen aning vad som felades. Kanske bara så jätte trött (ville bara skrika jag med). Sen fick jag sova en stund i soffan i sittande ställning med en tös hängande runt halsen. Vaknade och skrek nu som då. Lade mig ner i något skede. En svettig Minea sov på min mage. Vaknade och somnade om, skrek och snarkade om vart annat. Halv sex var det dags att stiga upp. Pigg och kry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar