tisdag 28 februari 2012

Gräsänka

Det är bara jag och barnen nu i några dagar. Pappan har åkt iväg till Belgien på arbetsresa. Nu vill jag göra en beställning på snälla barn, långa nerver och en massa skratt.

Ikväll har vi haft besök av mommo, morbror, moster och kusinen Adéla. Det var meningen att mommo skulle komma upp och passa barnen medan jag skulle träna fotboll. Gissa min besvikelse när jag fick reda på att det inte skulle bli nå träningar ikväll. De var igår. Vilket jag missat (fastän jag fick meddelande av coachen att träningen blir flyttad). Kan inte förstå att jag bommade på det viset. Kakkabajs. Summa summarum: ingen träning, pannkaka för hela bunten istället. Allt eller inget.

Nästa vecka får jag leka gräsänka igen när pappan åker iväg på arbetsresa till Tyskland. Borde kanske ge en liten vink (kan ju hoppas han läser bloggen) i något skede att jag inte blir sur ifall han har med sig en liten "souvenir" när han kommer hem från diverse resor.

Recept på supergod pannkaka, platsar inte i "karppaajien" recepthög. Den här pannkakan är kanske så långt bort från LCHF som man kan komma. Men ack så gott.

Sätt ugnen på 200-225 grader.
Du behöver:
100 g margain
4 dl mjöl
1,5 dl socker
2 ägg
8 dl mjölk
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker (med äkta vanilj)
1 tsk salt
Blanda de torra ingredienserna. Tilsätt mjölk, ägg och margarin (smält och svalnat).
Häll ut allt på bakplåtspapper på plåten. Grädda i ugnen i cirkagurka en halvtimme.
Bilden är googlad
Serveras med sylt och vaniljglass. Mumsfilibabba. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar