tisdag 30 oktober 2012

Uppe med tuppen

Strax efter fem bestämde sig bägge kidsen att det var dags att stiga upp. Försökte muta med nappflaska. Grabben somnade om. Men vår lilla tös som rymmer så jädrans mycket temperament, henne går det ju inte att lura. Efter att hon sörplat i sig mjölken var det nog bara att stiga upp. Annars vore det väl helt okej (eller nej, det vore inte sådär annars heller okej), men inatt har vår lilla söta tjej varit vaken mest hela tiden. Sovit en stund och sedan gråtit. Vet inte varför. Somnat om sen igen, medan jag legat där vaken. Själv har jag nyss somnat när hon ligger där och tjuter igen. Härligt. Dessutom var ju klockan mitt i natten när jag gick och lade mig (ja, jag vet, man får väl skylla sig själv lite). När jag tittar i spegeln ser jag några år äldre ut än vad jag gjorde innan jag gick och lade mig. Många timmar hann vi döda tiden här med Minea i morse innan storebror vaknade halv 8. Det var en febrig Liam som steg upp. Blir inga snögubbar eller snöslott idag då. Vad skall vi ta ut dagen med?
Vår hyperaktiva dreglande trollunge borde klippas. Håret skymmer syn-fältet. 
Grabben har intagit en vågrät position. Ser mycket "febrigare" ut nu än vad han gjorde för en timme sen. Kanske börjar det bli dags att ta en titt i medicin skåpet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar