torsdag 11 april 2013

Autopaita

På senaste tiden har jag inte alls kommit överens med min CoverPro. Men nu. Nu tror jag att vi är sams igen. Det behövdes inget mer än att byta till lite tjockare nål. Nu så syr den fint igen. Efter att ha sprättat upp några sömmar (och många gånger funderat på om det inte vore lättare att bränna upp tröjan) och sytt dit dom igen är tröjan klar. Liam gillar den i alla fall.

Har inte ännu kommit på vilket är det bästa sättet att bandkanta halsöppningen. Skall man göra det innan man sytt ihop delarna eller när den redan är ihop-sydd. Nu gjorde jag ett litet hack i tyget där mitt bak (efter att bitarna satt ihop). Sydde sen fast kantningen med några extra varv sicksack (för att pappan lättare skall se skillnad på bak och fram). Blev ju inte så värst snyggt. Men vilken tur att jag kan pröva mig fram på kläderna jag syr till mina egna barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar