fredag 25 januari 2013

Fredag

Jag tänkte vi skulle ha gått till familjecafét idag. Men Liam ville vara hemma och bygga koja. Det blev en koja som sedan blev en springbana. När det inte längre var roligt med springbanan plockade vi fram fingerfärgen. Liam lovade att hjälpa till att städa undan springbanan sen, efter att vi målat (bara han och Minea fick gå i badkaret när det var klart städat). 


Det gjorde han också. Och badkaret fylldes på med vatten. Under tiden passade jag på att tömma diskmaskinen, hänga upp lite tvätt och göra mat (lägga franskisar och fiskpinnar i ugnen). 
När barnen väntade att badkaret skulle fyllas gjorde Minea något förbluffande. Hon tog mall av storebror. Klättrade upp på wc-stolen och kissade. Sen klättrade hon vant ner igen. 
Franskisarna tyckte Liam att var lika goda som på McDonalds. 

Sen blev det daggs att sova middag. Storebror stryker försiktigt lillasyster över pannan  när hon njuter av den varma mjölken. Det sjunger i hjärtat på mig
Nu sover dom små. Den mindre där ute i vagnen och den större här bredvid mig i sängen. Själv vet jag inte om jag skall stänga ögonen en stund eller gå upp på övervåningen och producera kläder. Skall fundera en liten stund på saken. För tillfället lockar nog John Blund ganska mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar